Teksten horen op de eerste plaats begrijpelijk en duidelijk te zijn voor de lezer. Een goede structuur helpt hierbij.
Stagiair bij Verhalen die raken
Fynn stelt zich voor
Over mij-pagina op je website, maak daar de verbinding met je klant
Een over-mij pagina op je website is één van je belangrijkste pagina’s. Mensen willen weten bij wie ze kopen of met wie ze te maken hebben. Ze willen een klik voelen met jou, voordat ze overgaan tot de aankoop. Dit bereik je door je eigen verhaal te vertellen en dat is meteen mijn eerste tip. Neem lezers mee in jouw verhaal. Hoe je zo’n verhaal schrijft lees je in mijn blog.
Jouw hartverhaal de basis van je bedrijf waarmee je klanten raakt
Werk jij vanuit je hart? Heb je gevonden waar je hart een sprongetje van maakt? Of heb je dat nog te ontdekken? Het is tijd voor jouw verhaal.
Tekstschrijver basisschool: nieuwe webteksten
Basisschool Opmaat zocht een tekstschrijver voor hun basisschool. Hun visie, missie, sfeer en pedagogisch klimaat mocht ik laten zien in nieuwe webteksten. Door hun eigen verhaal te vertellen onderscheidt de school zich van andere scholen in de wijk. Mét levendige teksten.
Schoolplan schrijven
Scholengroep Kwadrant, koepel van het Cambreur College in Dongen en Hanze College in Oosterhout, hadden hun schoolplan al klaar en vroegen mij om er één korte aansprekende tekst van te maken. Een levendige samenvatting van het schoolplan was het resultaat met quotes van leerlingen en leraren over het onderwijs en hun ambities. Zo ging hun schoolplan leven!
Webteksten en folder voor bso Klinkers
Een website en folder voor een kinderopvang mag uitstralen dat een kinderopvang een plek is voor kinderen. Kinderen zijn energiek, speels, levendig, spontaan en vlot en zo schrijf ik de teksten dan ook! Daarnaast houd ik rekening met de gevoelens van de ouders bij het kiezen van een kinderopvang of bso. Ouders willen dat een kind zich fijn voelt, aandacht krijgt en willen dat hun kind gezien wordt. In de teksten stel ik ouders (subtiel) gerust.
Inspiratieverhalen Gezonde School GGD
De GGD West-Brabant vroeg mij om een aantal artikelen te schrijven voor hun nieuwsbrief naar scholen. Deze artikelen zijn inspiratieverhalen over een Gezonde School. Scholen vertellen wat zij doen om een Gezonde School te zijn, hiermee inspireren zij andere scholen. De GGD heeft deze verhalen meerdere keren kunnen inzetten als onderdeel van hun contentstrategie. Laat je inspireren!
Jubileummagazine Kober met verhalen van medewerkers
In dit jubileummagazine halen medewerkers die 30 jaar en langer bij de kinderopvang werken, herinneringen op. Deze herinneringen zijn gebundeld in 16 verhalen, allemaal door mij geschreven. Een pareltje van een opdracht.
Tekst voor flyer bso van kindcentrum Grebbe
Ik schreef de teksten voor een flyer voor ouders en kinderen over bso Grebbe. Eentje waarin we laten zien hoe deze bso zich onderscheidt van andere bso’s. Met sfeervolle teksten vertellen we hoe een dag verloopt op de bso en hoe medewerkers de kinderen liefdevol begeleiden.
Benieuwd naar de folder? Kijk snel!
Folder kinderopvang voor kindcentrum Grebbe
Teksten voor een folder over kinderopvang? De kleuren, de foto’s en de energieke teksten maken deze folder over het kinderdagverblijf helemaal af.
Vlotte en energieke teksten met sfeer en gevoel, zodat jij je doelgroep aanspreekt
“Het mag allemaal wat vlotter, leuker, energieker op onze website, gewoon zoals we zijn. Met daarin onze visie verweven.” Vlotte en energieke teksten vol sfeer, plezier en gevoel, het is de wens van een directeur van een basisschool. Want het is een feestje om op die school te zitten. Met elke dag betrokken leerkrachten die veel meer doen dan wij zien, vanuit onderwijs met een visie. Hoe vertel je dat allemaal op je website? Lees hier: 7 tips voor het schrijven van vlotte en energieke teksten waarmee je jouw lezers gaat raken!
Hoe schrijf je een goed verhaal?
Een goed verhaal schrijven, welke ingrediënten heb je daarvoor nodig? Communiceren met verhalen (storytelling) is booming, want verhalen maken communicatie persoonlijk. Verhalen kunnen raken, emotie losmaken en zorgen voor een connectie met de lezer. En dat is nodig om jezelf of je organisatie te laten zien in deze wereld. De dagelijkse verhalen maken jou onderscheidend, ze zijn onderdeel van jouw merk. Maar hoe schrijf je nu een goed verhaal?