Over mij-pagina op je website, maak daar de verbinding met je klant

Over mij-pagina op je website, maak daar de verbinding met je klant

Een over-mij pagina op je website is één van je belangrijkste pagina’s. Mensen willen weten bij wie ze kopen of met wie ze te maken hebben. Ze willen een klik voelen met jou, voordat ze overgaan tot de aankoop. Dit bereik je door je eigen verhaal te vertellen en dat is meteen mijn eerste tip. Neem lezers mee in jouw verhaal. Hoe je zo’n verhaal schrijft lees je in mijn blog.

Hoe schrijf je een goed verhaal?

Hoe schrijf je een goed verhaal?

Een goed verhaal schrijven, welke ingrediënten heb je daarvoor nodig? Communiceren met verhalen (storytelling) is booming, want verhalen maken communicatie persoonlijk. Verhalen kunnen raken, emotie losmaken en zorgen voor een connectie met de lezer. En dat is nodig om jezelf of je organisatie te laten zien in deze wereld. De dagelijkse verhalen maken jou onderscheidend, ze zijn onderdeel van jouw merk. Maar hoe schrijf je nu een goed verhaal?

Mijn zoon gaat daar niet heen!

Mijn zoon gaat daar niet heen!

Net moeder geworden, bezocht ik met man en baby een kinderdagverblijf. We kregen een rondleiding, uitleg over de dag en een gesprek over hun pedagogische werkwijze. De medewerker deed haar best om alles zo compleet mogelijk te vertellen.

In haar verhaal keek ze geen één keer naar mijn zoon. Ze maakte geen opmerking over ons zoontje en stelde geen vragen. Geen aai over de wang, niks. Ik miste de connectie, er was geen contact.

Nieuwe website maken? Zo schrijf je de allerbeste teksten

Nieuwe website maken? Zo schrijf je de allerbeste teksten

Ga je een nieuwe website maken of je oude eindelijk eens vernieuwen? Hoe zou het zijn als je teksten hebt op je website die helemaal kloppen met jouw visie en missie. Teksten die uitstralen wie jij bent, wat je doet en voor wie jij er bent, zodat je een connectie maakt met je websitebezoekers. Lekker lopende zinnen, duidelijk verwoord wat jij doet aangevuld met verhalen uit jouw praktijk en de juiste zoekwoorden, want goed gevonden worden in Google vind je ook belangrijk. In deze blog lees je hoe je de allerbeste teksten voor je website schrijft.

Vlotte en energieke teksten met sfeer en gevoel, zodat jij je doelgroep aanspreekt

Vlotte en energieke teksten met sfeer en gevoel, zodat jij je doelgroep aanspreekt

“Het mag allemaal wat vlotter, leuker, energieker op onze website, gewoon zoals we zijn. Met daarin onze visie verweven.” Vlotte en energieke teksten vol sfeer, plezier en gevoel, het is de wens van een directeur van een basisschool. Want het is een feestje om op die school te zitten. Met elke dag betrokken leerkrachten die veel meer doen dan wij zien, vanuit onderwijs met een visie. Hoe vertel je dat allemaal op je website? Lees hier: 7 tips voor het schrijven van vlotte en energieke teksten waarmee je jouw lezers gaat raken!

Nieuwe webteksten basisschool

Nieuwe webteksten basisschool

Het taalgebruik mag vlotter, minder onderwijstaal, we willen echt de ouders aanspreken met de nieuwe webteksten van onze basisschool. Daarnaast mag onze visie op onderwijs goed naar voren komen. Wij zijn een Daltonschool en we willen laten zien wat dat betekent in de praktijk. Een vraag van een directeur van een basisschool, niet eens bij mij in de buurt. De school had al webteksten die inhoudelijk helemaal goed waren, maar de sfeer, beleving en energie mocht nog terugkomen in de teksten. Want het is de leukste school van de wereld, volgens de leerlingen! Nou dan laten we dat zien 🙂