Helene kijkt naar bordje geluk

Werk jij vanuit je hart? Heb je gevonden waar je hart een sprongetje van maakt? Of heb je dat nog te ontdekken? Het is tijd voor jouw verhaal. Jouw verlangens, jouw plezier, wat jij komt brengen en waarom. Ontdek je hartverhaal, geef het woorden en geef het een plek in je marketing en communicatie. Daarmee ga jij klanten raken!

Mijn hartverhaal? Ik moet de klant toch centraal stellen?

Wat heeft mijn verhaal met mijn klanten of lezers te maken, hoor ik je denken. Nou alles! Wie ben je, wat doe je en waarvoor kom je ‘s ochtends je bed uit? Het verhaal over jou en wat jij voor anderen doet is de basis voor je bedrijf en je communicatie. Klanten voelen een klik met jou op basis van wie jij bent, wat jij doet en waarom. Te vaak zie ik nog websites waar de ondernemer zijn product of diensten presenteert maar zichzelf niet laat zien. Hoewel ik me met deze blog specifiek op ondernemers richt, geldt dit in organisaties natuurlijk ook. Verbinding krijgen met je klanten of medewerkers lukt alleen als je jezelf laat zien.

Jouw rode draad geeft houvast in je bedrijf

Jij nam de moedige stap om ondernemer te worden. Loslaten van zekerheid is al een hele stap op zich. Maar dan begint het ondernemen en moet je ineens van alles bepalen. Wie is je doelgroep, wat is je aanbod, welke klanten wil je aantrekken en welke niet. Natuurlijk kun je dat allemaal nog niet weten. Ik kreeg het advies om eerst een jaar te gaan ontdekken en ‘spelen’. Wat past bij mij en wat niet. Zo doe ik het nog steeds, voelen of het klopt en bijschaven. Wel met mijn rode draad; vanuit mijn hart schrijf ik verhalen die raken omdat ik geloof dat het echte verhaal zorgt voor connectie en verbinding (en ook die schaaf ik bij, mocht het nodig zijn). Wat is jouw rode draad, jouw hartverhaal?

Wie ben jij nu en wat doe je het liefste voor wie?

Om jouw hartverhaal te kennen, ‘moet’ je jezelf zien en leren kennen. Je weet wie je bent, wat je (nu) het liefste doet, voor wie en waarom. Je maakt keuzes in je bedrijf, volledig in lijn met je verhaal en jouw aanbod past 100% bij jou. Hoe zou dat voelen? Jouw aanbod is dé oplossing voor de problemen en behoeften van je klanten. En door je eigen verhaal te vertellen, raak jij klanten!

Jouw hartverhaal, jouw houvast in je onderneming

Als we samen jouw verhaal de mooiste woorden geven, doorvertalen op je website, op je social media, flyers, blogs of video’s, dan communiceer je van hart tot hart. Mensen gaan je volgen, herkennen jouw verhaal, blijven in contact, hebben interesse in je aanbod. Natuurlijk moet je daar hard voor werken, in beweging komen. Maar alles voelt kloppend. En jij doet het zelf, want als je eenmaal woorden hebt gegeven aan je verhaal, gaat de communicatie zoveel makkelijker en zonder twijfels.

Tip: begin op jouw over mij-pagina

Een fijne eerste stap is de doorvertaling van jouw hartverhaal op jouw over mij-pagina. Het is een stukje op jouw website dat over jou mag gaan. En als het over jou gaat, gaat het ook over je klanten. Het is daarnaast één van de best bezochte pagina’s op een website. De pagina waarop jij een klik maakt met een mogelijke klant.

Ik ben Hélène om naar mijn hartverhaal te luisteren doe ik inspiratie op in de natuur.

Hoe kan ik je helpen om een volgende stap te zetten?

  • Wil je mijn hulp om woorden te geven aan jouw hartverhaal en/of het schrijven van een over mij-pagina die raakt? Stuur me een berichtje.

Jouw hartverhaal de basis van je bedrijf waarmee je klanten raakt
Getagd op:                             

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *