Als ondernemer MOET je van alles. Netwerken, zichtbaar zijn op Instagram, Facebook, Linkedin of TikTok, bloggen, flyers maken, een nieuwe website, reviews, wat een gekte. Als je net begint krijg je een beetje dat gevoel van na de zomervakantie, het is echt wennen. Hoe fijn zou het zijn als alles op z’n plek valt. Dat je steeds terug kunt naar een plek, een huis waarin jouw bedrijf helemaal klopt met wie jij bent, wat jouw missie is en waar de deur wagenwijd open staat voor mooie klanten. Je website kan jouw huis zijn!
De juiste klanten aanspreken met een sterke website
Eerlijk is eerlijk, ik had zelf eerst een website als visitekaartje, want opdrachten en klanten zou ik wel uit mijn warme netwerk halen. Maar toen ik helder had voor wie ik het liefste schrijf, bleek mijn netwerk daar niet 100% op aan te sluiten. Ik werk graag voor opdrachtgevers die werken vanuit hun hart en klaar staan voor anderen. Hierbij kun je denken aan ondernemers met mooie missies, stichtingen, goede doelen, zorg, sociaal maatschappelijke onderwerpen, onderwijs en kinderopvang. Nu mijn website helemaal uitstraalt wie ik ben, wat ik doe en waarom, spreek ik de juiste klanten aan. Ik ervaar vele voordelen van een sterke nieuwe website, die ik graag met je deel.
De voordelen van een sterke website, eentje die staat als een huis
1. Bezoekers leren JOU echt kennen
Veel mensen kopen pas iets bij je als ze een goed gevoel bij je hebben. Hiervoor willen ze jou echt leren kennen. Het is dus belangrijk dat je website niet alleen over je producten en diensten gaat. Laat jezelf zien. Maak een over mij-pagina waarin jij als mens goed naar voren komt en waarin op een natuurlijke manier duidelijk wordt waarom klanten bij jou moeten zijn. Op je homepage zorg je ervoor dat de klant zich aangesproken voelt, maar ook hier presenteer je jezelf zakelijk en persoonlijk. Besteed tijd en aandacht om jouw verhaal vorm te geven. En ja die foto van jou is een must!
2. Bezoekers voelen zich aangesproken én hierdoor krijg jij klanten
Jij laat zien dat je de problemen, struggles en vragen van lezers kent en dat je hier oplossingen voor hebt. Dit alles verpak je in teksten waarmee je de lezer aanspreekt. Praat met je (toekomstige) klanten en analyseer de vragen die je krijgt van klanten.
3. Klanten weten waar ze financieel aan toe zijn op je nieuwe website
Dit heeft op mijn eigen website het verschil gemaakt. Sinds ik duidelijk ben over wat een dienst precies kost en pakketprijzen aanbied, hoor ik van mijn klanten dat ze de kosten al op de website hebben gezien. Het laatste duwtje waardoor ze contact met mij opnemen.
4. Daar ben jij van en daar ben je niet van!
Door goed over de inhoud van de website na te denken, weet je zelf precies waar je wel van bent en waar niet van. Dit is krachtig en hiermee trek je de juiste klanten aan. Het scheelt je ook tijd; je krijgt aanvragen die bij jou passen en geen ‘verkeerde’ aanvragen meer.
5. Je blijft in contact met je klanten
Huh? In contact blijven? Een website is toch eenrichtingsverkeer? Laat zien op je website dat je graag in contact blijft met je bezoekers. Leid bezoekers naar je social media, plaats een optie voor een kennismakingscall, zet de reactieknop aan onder je blogs of bouw een relatie op via een mailing of een ander gratis cadeau.
6. Goede content helpt je vragen te beantwoorden van mensen
En die mensen bellen of mailen niet meer met een losse vraag. Elk belletje, elk mailtje het kost tijd. Beantwoord dus goed de vragen van klanten op je site, als je duidelijk bent op je site verlaag je de drempel om iets bij je te kopen.
7. Op een sterke website staan blije klanten die vertellen hoe het is om met jou te werken of iets bij je te kopen
Hoe fijn is het als anderen vertellen over je dienst of je product, dan hoef je het niet zelf te verzinnen en het komt ook nog eens geloofwaardig over. Laat klanten dus altijd reviews schrijven. Heb je nog geen klanten? Zorg voor quotes van oud-collega’s, proefklanten of samenwerkingspartners.
8. Met de juiste woorden, energieke en vlotte teksten raak jij mensen
Als jouw website die energie uitstraalt die helemaal past bij jouw klanten dan is er een match. Dat gaat over de juiste woorden vinden, woorden waarin jouw lezers herkenning vinden en sfeer voelen. Het gaat over wie jij bent als persoon, hoe je in het leven staat. Het ritme van jouw leven, vind je in het ritme van je teksten. Klanten mogen jouw bedrijf beleven en dat doen ze door teksten die raken te lezen.
9. Je wordt goed gevonden in Google
Met de juiste zoekwoorden in je titels, kopjes, links, een goed ingevulde achterkant van je website en een paar landingspagina’s word jij goed gevonden in Google. We noemen dit SEO. Echt iets om je in te verdiepen of over te laten aan een expert.
10. De content op je website is de basis van al je andere content
Dit voordeel is zo heerlijk! Want als je goede teksten op je site hebt, hoef je op je socials niet meer zo hard te werken. Je hebt het allemaal al bedacht. Wie jij bent, waar je voor staat, hoe jij contact houdt met mensen, wat je klanten zeggen. Het staat daar op je site. Als je het goed aanpakt kan elke alinea op je website een social media post zijn.
Sterke nieuwe website die voor jou werkt!
Kende jij deze voordelen van een goede website? Zie je het zitten om je website serieus in te zetten en onderdeel te maken van je bedrijf zodat jij ook deze voordelen ervaart? Ga dan eindelijk die website maken die helemaal bij jou past, een website waar je trots naar verwijst en een site die jouw klanten aanspreekt. Wil je mijn hulp, kijk eens rustig naar mijn aanbod: webteksten schrijven die raken zodat jij schittert op je website en klanten aantrekt.
PS. Wil jij 3 (gratis) tips voor je website van mij krijgen, zodat je website steeds meer als jouw huis gaat aanvoelen? Stuur me een berichtje.