Zijn de artikelen die je ontvangt voor je magazine, vaak nog een tikje formeel? Is de professional te veel aan het woord in plaats van de mens? Of worstel je met het in beeld brengen van cijfers waarvan de context zo belangrijk is? Wil je beter laten zien waar je voor staat, waar jij en je collega’s elke dag voor opstaan, goed overbrengen hoeveel werk jullie verzetten? Ga je voor artikelen die sfeer, beleving en gevoel combineren in een kernachtig verhaal? Fijn dat je me gevonden hebt.

Een goed verhaal

Achtergrondverhalen waar ruimte is voor context, emotie en een mooie beeldende tekst, ik schrijf ze graag! Artikelen waarmee jouw lezer lekker op de bank kruipt in het weekend, menselijke verhalen die jouw jaarverslag, personeelsmagazine, klantenmagazine of vakblad kleuren. Misschien maak je voor het eerst een magazine, of zoek je iemand om toe te voegen aan jullie redactieteam, het kan ook zijn dat je toe bent aan een frisse blik op iets wat jullie al langer maken. Ik geef woorden aan gevoel waardoor het verhaal dichtbij komt en schrijf verhalen die raken voor jou. Ik geloof dat jij zo een connectie maakt met je lezers.

Artikelen in magazines met beeldende teksten voor lezers die geraakt worden

Dat is wat je krijgt van mij. Ik ben Hélène en ik schrijf artikelen met zorg en aandacht, over je werk, over je collega’s, over wat jij meemaakte het afgelopen jaar. Artikelen met woorden en zinnen waarin je sfeer, gevoel en beleving proeft, waardoor jouw boodschap extra kracht krijgt. Geen snelle content of zo maar een stukje tekst, teksten die jouw lezers raken. Voor meer reactie, interactie, begrip, of juist inspiratie. Dat gun ik jou en je lezers, want jouw waardevolle verhalen verdienen dat.

Als je met mij werkt, krijg je:

– Artikelen voor magazines met krachtige inhoud

Publicatie in het magazine van Actief Zorg

Lees jij ook weleens artikelen in magazines die aan de oppervlakte blijven? Dat je na het lezen denkt, dit had ik ook willen weten en dat ook nog. Artikelen die gaan over rollen, functies of resultaten maar niet over de mensen, terwijl we juist van mensen leren en geïnspireerd raken. Het echte verhaal vertellen, over mensen dat is wat ik graag doe. Waarom ze doen wat ze doen en waarom ze elke dag klaar staan voor een ander. Welke dingen ze meemaken tijdens het werk en wat het werk zo bijzonder maakt. Verhalen met een kernachtige inhoud ondersteund door beeldende zinnen en woorden.

-Een doordacht interview

Een goed artikel, daar gaat een interview aan vooraf. Voor mij is interviewen een balans tussen doorvragen en stiltes laten vallen. Als antwoorden te kort zijn, vraag ik goed door. Mensen praten graag over hun producten, projecten en resultaten, maar ik wil ook weten hoe de sfeer is in het bedrijf. Of de teamleider een echte baas is, wat die zorgprofessional in het weekend doet, of er gelachen wordt op de werkvloer en hoe ondernemers elkaar steunen. Dus vraag ik naar details vanuit de praktijk en laat zo een tekst tot leven komen.

– Woorden met gevoel

Mensen lezen het liefst over mensen en niet over bedrijven. Waarom mensen doen wat ze doen, is meestal iets persoonlijks. Het raakt hun eigen emoties. Die uitleg daar wil je komen in het interview, dáár raakt het en inspireert het. In stiltes komt er sneller een onderwerp ter sprake dat dichtbij ligt. De projectleider die zich inzet voor armoedebestrijding onder kinderen, omdat zij zelf een kindje adopteerde en als geen ander weet hoe belangrijk het is waar je wieg heeft gestaan.

– Verhalen die jouw missie of message ondersteunen

Daar kan ik je bij helpen. Authentieke marketing en communicatie. Storytelling. Branding. Arbeidsmarktcommunicatie. Daar ondersteunen verhalen bij. Een menselijk, oprecht verhaal. Een verhaal waardoor je een klein beetje meer gaat houden van die ander en dus ook van de organisatie of onderneming waar hij of zij voor staat. Mijn verhalen geven een kijkje in het hart van mens en medewerker. Is dat iets voor jou?

Zij gingen je voor:

“Hélène neemt de tijd voor je en kan in relatief korte tijd, je essentie uit je verhaal halen en dit in prachtige woorden op papier zetten. Ze heeft mij, mijn visie en mijn werkwijze op een leuke, aantrekkelijke manier geschreven . Haar schrijfstijl is heerlijk! Ik ben erg enthousiast?!”

Fanny, KIndercoachpraktijk Groei en lach

Raken! Echt raken tot op het bot. Dat doen de teksten van Hélène. Ze zorgt voor een fijne setting tijdens haar gesprekken en weet de juiste snaar te raken. Zowel bij de vragen die ze stelt als teksten die ze schrijft. Ook voor doelgroep gerichte tekst met een menselijke touch is haar schrijfstijl prettig. Ze stopt niet bij de voordeur en denkt mee met haar klant. Bovenal een prettige en warme persoonlijkheid.

Susanne, communicatieadviseur bij Actief Zorg

Artikelen voor magazines, dit is hoe ik werk

In een kennismakingsgesprek, online, telefonisch of face to face, hoor ik wat jouw wensen zijn en waar je me voor nodig hebt. Ik heb het liefst dat je me zo vroeg mogelijk betrekt, ook al zit je bijvoorbeeld nog in de idee-fase met je magazine. Hoe eerder ik betrokken ben, hoe beter ik jullie behoefte kan doorvoelen. Gaat het om een bestaand magazine, dan leer ik graag jullie bladformule kennen en lees ik verschillende edities van het magazine. Samen brainstormen we over onderwerpen en de insteek van de artikelen.

Op basis van jouw wensen, krijg je van mij een prijsopgave. Voelt dit goed voor jou en krijg ik akkoord, dan begin ik aan de klus. In overleg bekijken we wie ik als eerste interview, van welk onderwerp ik als eerste een verhaal mag maken. Afspraken maken doe ik zelf natuurlijk.

Na een interview, werk ik het artikel voor je uit. Voor mij is dat een creatief proces dat zich gedurende de dag vorm krijgt in mijn hoofd. Ik heb een persoonlijke en beeldende schrijfstijl waardoor een tekst snel gaat leven. De inhoud van het artikel stem ik altijd af met de geïnterviewde. Jij ontvangt van mij een cc zodat je de status kunt volgen. Als ik het artikel bij je aanlever, mag jij zeggen wat je ervan vindt. Zijn er nog wijzigingen? Geen probleem, voor jou moet het artikel goed voelen.

Tekstschrijver voor je (online) magazine?

Spreekt dit jou aan, zoek je iemand die zich echt kan inleven in je werk, in mensen, in hoe dingen soms lopen in het leven? Of wil je een samenwerking uitproberen? Dan heb ik hier mijn aanbod voor jou:

Artikelen dit zijn mijn richtprijzen

Artikel (telefonisch interview, ± 500 woorden)€ 185
Artikel inclusief interview op locatie ( ± 15 km rondom Tilburg, ± 500 woorden ) € 250
Wil je me toevoegen als redacteur in je redactieteam? Ook daar sta ik voor open, tarief in overleg.

Artikelen die raken dat is wat ik wil, ik maak graag kennis met je