De GGD West-Brabant vroeg mij om een aantal artikelen te schrijven voor hun nieuwsbrief naar scholen. Deze artikelen zijn inspiratieverhalen over een Gezonde School. Scholen vertellen wat zij doen om een Gezonde School te zijn, hiermee inspireren zij andere scholen. De GGD heeft deze verhalen meerdere keren kunnen inzetten als onderdeel van hun contentstrategie. Laat je inspireren!
Jubileummagazine Kober met verhalen van medewerkers
Tekst voor flyer bso van kindcentrum Grebbe

Ik schreef de teksten voor een flyer voor ouders en kinderen over bso Grebbe. Eentje waarin we laten zien hoe deze bso zich onderscheidt van andere bso’s. Met sfeervolle teksten vertellen we hoe een dag verloopt op de bso en hoe medewerkers de kinderen liefdevol begeleiden.
Benieuwd naar de folder? Kijk snel!
Folder kinderopvang voor kindcentrum Grebbe
Duidelijke en begrijpelijke teksten door een goede structuur
Vlotte en energieke teksten met sfeer en gevoel, zodat jij je doelgroep aanspreekt

“Het mag allemaal wat vlotter, leuker, energieker op onze website, gewoon zoals we zijn. Met daarin onze visie verweven.” Vlotte en energieke teksten vol sfeer, plezier en gevoel, het is de wens van een directeur van een basisschool. Want het is een feestje om op die school te zitten. Met elke dag betrokken leerkrachten die veel meer doen dan wij zien, vanuit onderwijs met een visie. Hoe vertel je dat allemaal op je website? Lees hier: 7 tips voor het schrijven van vlotte en energieke teksten waarmee je jouw lezers gaat raken!
Hoe schrijf je een goed verhaal?

Een goed verhaal schrijven, welke ingrediรซnten heb je daarvoor nodig? Communiceren met verhalen (storytelling) is booming, want verhalen maken communicatie persoonlijk. Verhalen kunnen raken, emotie losmaken en zorgen voor een connectie met de lezer. En dat is nodig om jezelf of je organisatie te laten zien in deze wereld. De dagelijkse verhalen maken jou onderscheidend, ze zijn onderdeel van jouw merk. Maar hoe schrijf je nu een goed verhaal?
Mijn zoon gaat daar niet heen!

Net moeder geworden, bezocht ik met man en baby een kinderdagverblijf. We kregen een rondleiding, uitleg over de dag en een gesprek over hun pedagogische werkwijze. De medewerker deed haar best om alles zo compleet mogelijk te vertellen.
In haar verhaal keek ze geen รฉรฉn keer naar mijn zoon. Ze maakte geen opmerking over ons zoontje en stelde geen vragen. Geen aai over de wang, niks. Ik miste de connectie, er was geen contact.
Nieuwe website maken? Zo schrijf je de allerbeste teksten

Ga je een nieuwe website maken of je oude eindelijk eens vernieuwen? Hoe zou het zijn als je teksten hebt op je website die helemaal kloppen met jouw visie en missie. Teksten die uitstralen wie jij bent, wat je doet en voor wie jij er bent, zodat je een connectie maakt met je websitebezoekers. Lekker lopende zinnen, duidelijk verwoord wat jij doet aangevuld met verhalen uit jouw praktijk en de juiste zoekwoorden, want goed gevonden worden in Google vind je ook belangrijk. In deze blog lees je hoe je de allerbeste teksten voor je website schrijft.
10 voordelen van een website die staat als een huis
Als je een huis koopt, moet het goed voelen! En dat gevoel heeft een klant ook nodig bij jouw website. Een huis waar de deur wagenwijd open staat voor nieuwe klanten. Een website die staat als een huis levert je klanten op, lees de 10 voordelen van een website die staat als een huis.